System Autoryzacji Kart Płatniczych umożliwiający realizację płatności przez klientów za pośrednictwem telefonu z udziałem tzw. "czynnika ludzkiego" jak w systemie IPPS z eliminacją konieczności jawnej prezentacji danych krytycznych podlegających szczególnej ochronie w procesie autoryzacyjnym tj. numeru karty płatniczej.
System IVPS stanowi funkcjonalną i technologiczną integrację systemów IIPS, IPPS (z wszystkimi właściwościami charakteryzującymi te systemy - opisanymi powyżej), Systemu Interaktywnych Odpowiedzi Głosowych (IVR - ang. Interactive Voice Response) oraz systemu UNICALL CTI (autorskiego rozwiązania informatycznego firmy Webtel Sp. z o.o.- systemu dedykowanego integracji systemów komputerowych z serwerami telekomunikacyjnymi (infrastrukturą teleinformatyczną) - klasy CTI).
Pracownik dedykowany procesom zbierania i weryfikacji danych niezbędnych w procesie autoryzacyjnym jest upoważniony wyłącznie do gromadzenia informacji teleadresowych oraz dotyczących zamówienia. Akceptacja kwoty płatności oraz wprowadzenie numeru karty płatniczej odbywa się z pominięciem udziału "czynnika ludzkiego" za pośrednictwem systemu IVR (poprzez interakcję systemu z klientem poprzez aktywowanie przycisków numerycznych np. klawiatury telefonu - sygnałów DTMF), co wydatnie wpływa na bezpieczeństwo danych oraz zachowanie wysokiego poziomu zaufania klientów.
Zasadnicze nurty zastosowań:
o Call Center (Contact Center)
o Biura (Działy) Obsługi Klienta
Przedstawione powyżej charakterystyki opisowe Systemów Autoryzacji Kart Płatniczych wskazują na znaczące różnice pomiędzy nimi w zakresie zasadniczego zbioru procesów funkcjonalnych związanych z gromadzeniem i walidacją danych niezbędnych w procedurach autoryzacyjnych.
Przedstawione różnice warunkują zakresy zastosowań poszczególnych rozwiązań i jako takie zostały podyktowane koniecznością przystosowania oferty produktowej firmy Webtel do różnorodnych, zmiennych w czasie i nieustannie ewoluujących potrzeb klientów i partnerów.
Przyjęte na etapie prac analityczno-projektowych koncepcje architektoniczne i technologiczne w odniesieniu do czynności implementacyjnych zapewniają możliwość rozbudowy, przebudowy - dostosowania produktu do różnorodnych kryteriów realizacyjnych, czego dowodem jest zadowolenie naszych klientów oraz stabilność, wydajność i niezawodność produktów oferowanych przez firmę Webtel.